Bun ca sa incep , v-am vazut pe multi ca va chinuiti sa faceti mape cu vechiul MTA. Ca sa intelegeti si voi , MTA pur si simplu e prea greu de folosit pentru samp din mai multe motive , de exemplu : nu are RemoveBuilding (sa scoti o cladire din GTA:SA clasic) sau nu are toate obiectele (exista cateva cu cele din 0.3c dar niciunul cu cele din 0.3d) codul trebuie convertit pentru samp (si este chiar mai greu daca are si obiecte din SA:MP) si multe alte neplaceri. Pur si simplu nu mai este folosit prea mult astazi. Daca vreti sa faceti o mapa pentru SA:MP m-am gandit sa fac acest tutorial in care sa va explic cate ceva despre Map Editor (made by JernejL) , pentru ca imi doresc tare mult ca RSS sa isi gasesca un mapper bun si dedicat.
Ca sa il instalati faceti pas cu pas asa:
Downloadati asta : http://www.mathpudding.com/topsecretsamp/editor.rar
Puneti toate fisierele in folderul in care ati instalat GTA:SA
Dati dublu click pe editor.exe
Despre program - Utilizare Incepatori
Deschidere
Cand deschideti programul va v-a aparea o casuta asemanatoare cu aceasta in care o sa apara in stanga explicatii despre cum sa folositi programul (Tastele). Va arata cam asa:
Daca unii dintre voi nu inteleg prea bine ce scrie acolo am sa va explic eu:
Pentru obiecte folositi:
Editare
Ca sa incepeti sa editati , apasati pe butonul mare din mijloc pe care scrie "LOAD". Dupa ce ati apasat pe "Load" programul o sa se incarce (acordatii suficient timp). In cele din urma veti putea edita si imaginea va fi foarte clara , ceva in genul acesta:
Acest Map Editor va permite sa va alcatuiti o lista proprie cu obiecte din care dupa sa adaugati in Mapa pe care o creati. ca sa adaugati un obiect trebuie sa dati click pe butonul "Objects" (dreapta sus). Apoi dati click pe "Add" apoi alegeti un obiect si apoi dati click pe celalalt buton de "Add". In poza urmatoare am numerotat pasii:
Debug
Ca sa testati o mapa (ca atunci cand apasati F5 la MTA) si sa va plimbati prin ea apasati pe butonul "Test!" care are langa el un mic beculet.
Salvare
Ca sa generati codul pentru o mapa selectati din dreapta sus butonul "Show Code". Acel cod il salvati deoarece el este codul pentru obiecte.
Eroare
Daca imaginea de mai sus va apare dupa ce apasati pe "Load" inseamna ca ori placa video este prea slaba si calculatorul nu poate sa ruleze map editorul (in majoritatea cazurilor poate) sau cel mai probabil caz in care pur si simplu camera este la departare de pamant. Ca sa o aduceti iar la pamant rotiti de rotita mouse-ului pana ajungeti cu ea aproape de nivelul apei.
Ca sa il instalati faceti pas cu pas asa:
Downloadati asta : http://www.mathpudding.com/topsecretsamp/editor.rar
Puneti toate fisierele in folderul in care ati instalat GTA:SA
Dati dublu click pe editor.exe
Despre program - Utilizare Incepatori
Deschidere
Cand deschideti programul va v-a aparea o casuta asemanatoare cu aceasta in care o sa apara in stanga explicatii despre cum sa folositi programul (Tastele). Va arata cam asa:
Daca unii dintre voi nu inteleg prea bine ce scrie acolo am sa va explic eu:
Pentru obiecte folositi:
- Cod:
Click stanga - selectati un obiect
ESC - deselectati totul
Delete - stergeti obiectul
CTRL + C - faceti o copie a obiectului
Sageti - mutati obiectul selectat
CTRL + Sageti stanga/dreapta - rotiti obiectul
CTRL + Sageti sus/jos - deplasati obiectul pe verticala
- Cod:
Scrool (rotita) - va apropiati sau departati
W,A,S,D - miscati camera
Q,E - ridicati sau coborati camera
CTRL - miscati camera mai repede
Editare
Ca sa incepeti sa editati , apasati pe butonul mare din mijloc pe care scrie "LOAD". Dupa ce ati apasat pe "Load" programul o sa se incarce (acordatii suficient timp). In cele din urma veti putea edita si imaginea va fi foarte clara , ceva in genul acesta:
Acest Map Editor va permite sa va alcatuiti o lista proprie cu obiecte din care dupa sa adaugati in Mapa pe care o creati. ca sa adaugati un obiect trebuie sa dati click pe butonul "Objects" (dreapta sus). Apoi dati click pe "Add" apoi alegeti un obiect si apoi dati click pe celalalt buton de "Add". In poza urmatoare am numerotat pasii:
Debug
Ca sa testati o mapa (ca atunci cand apasati F5 la MTA) si sa va plimbati prin ea apasati pe butonul "Test!" care are langa el un mic beculet.
Salvare
Ca sa generati codul pentru o mapa selectati din dreapta sus butonul "Show Code". Acel cod il salvati deoarece el este codul pentru obiecte.
Eroare
Daca imaginea de mai sus va apare dupa ce apasati pe "Load" inseamna ca ori placa video este prea slaba si calculatorul nu poate sa ruleze map editorul (in majoritatea cazurilor poate) sau cel mai probabil caz in care pur si simplu camera este la departare de pamant. Ca sa o aduceti iar la pamant rotiti de rotita mouse-ului pana ajungeti cu ea aproape de nivelul apei.